Charakteryzacja króla
W roli króla
Mikołaja Kwiatkowski aktor Gorzowskiego teatru
http://teatr-gorzow.pl/aktualnosci
Jedna z postaci ze snu głównego bohatera „Dzień świra” premiera miała odbyć się na dzień teatru 27 marca 2021.
Niestety zamknięcie teatru , spowodowane trzecią fala epidemii przesunęło jej wystawienie. Odbyła się pełna próba generalna. Mała wewnętrzna „premiera”. W obecnych czasach kiedy jesteśmy ograniczeni przez epidemię. Nasze małe wewnętrze święto.
Moja PIERWSZA premiera wykonana w pracowni osobiście. Duża sztuka z wieloma aktorami i postaciami. Było ciężko. W pracowni byłam sama.
Charakteryzacja Mikołaja nie była wymagająca. Najpierw dobraliśmy brodę, tak by grała z Mikołaja naturalnymi włosami. Ta broda którą ma, wygląda bardzo naturalnie. Została przymocowana do twarzy na niezastąpiony klej. Zawsze przed zastosowanie kleju , należy twarz dobrze odtłuścić. Wówczas trzyma się on lepiej. Brodę mogliśmy też przyczepić na taśmę do mocowania zarostów. Jednak zawsze pytam, co aktor będzie robił w brodzie na scenie , czy dużo chodzi czy mówi. Twarz się także poci, w światłach sceny. Przy dużym intensywnym ruchu.
Mocowanie zarostów, baków czy też wąsów na klej to wersja bardziej bezpieczna i mocna. Kiedy aktor wykonuje dużo ruchów na scenie, ma energiczne sceny. Mikołaj właśnie takie sceny miał, jadł także jabłko . Wiec twarz mocno pracowała . Kiedy czasami odpadnie wąs , choć nie powinno się to zdarzyć na scenie. Zawsze jest to dodatkowy stres i dla aktora , i dla osób pracujących na zapleczu , w kulisach. Albo według mojego opisu.
Za Kulisami.
Jeżeli aktor wchodzi tylko w trakcie szybkiej zmiany granej postaci. I jest tylko chwilę w danej postaci. Zarosty montujemy na specjalnie przygotowana do tego taśmę .
https://pl.kryolan.com/produkt/spirit-gum#50ml-default
Twarz została pobielona stikiem z kryolanu.
https://pl.kryolan.com/produkt/tv-paint-stick-podklad-kryjacy-w-sztyfcie#TVwhite
Wąs , który aktor ma własny naturalny , został przyciemniony cieniem do powiek. Tak samo brwi, wyczesane , ułożone i umalowane . Makijaż sceniczny jest zawsze mocniejszy, bardziej wyraźny. To co w makijażu codziennym było by wręcz przerysowane. Na scenie w światłach jest lekkie. Widz siedzący w 15 rzędzie, ciemność czy te w Para Królowa z poprzedniego wpisu Królowa i Król prezentowali się znakomicie. Stroje uszyte w pracowni teatru. Moja charakteryzacja i peruka. Napracowałam się przy niej. Ale była to wielka przyjemność. W momencie jak powstawało przedstawienie zdziwiłam się skąd w tak nowoczesnej sztuce. Król i królowa. Nie pamiętałam z filmu „Dzień swira ” tych scen.
https://www.filmweb.pl/film/Dzie%C5%84+%C5%9Bwira-2002-31413 \
Ostatnio oglądają po raz „setny” film. Kto nie zna go w Polsce. Są tam juz kultowe sceny i teksty. Pierwszy raz zarejstrowałam ta scenę.
Król i Królowa ze snu głównego bohatera.
Przedstawienie równie dobre.
Jak w końcu można będzie znów chodzić do teatrów.
Zapraszamy serdecznie
Scenografia kostiumu Natalia Kołodziej
Aktor Mikołaj Kwiatkowski
Ciągle wracam do mojej serii 10 twarzy polski kobiet. Wstrzymuję się ciągle z dokończeniem tej serii. Chciałabym wyjść z modelkami na zewnątrz.
W naturę. Połączyć portret, charakteryzację i fotografie krajobrazu na jednym zdjęciu. Piękny makijaż , oczy i dziewczyny w wodzie. Lub w lesie, czy polu. Z blikującym światłem.